Abbas Kiyarüstemi dosyasının ikinci bölümünde Lizbon Üniversitesi’nden Hajnal Király Kiyarüstemi’nin filmografisindeki belirgin olan rol yapma, çerçeveleme gibi öğeleri ve bunların Doğu ile Batı’ya özgü yorumlarını irdelerken, yönetmen Rıza Mirkerimi Kiyarüstemi’nin sinema dışındaki ilgileri üzerinden yönetmenin tabiatla ilişkisini, hayata bakışını kaleme alıyor. Sema Karaca Kiyarüstemi’nin şair Furuğ Ferruhzad’la olan irtibatını dile getirirken Aybala Hilâl Yüksel Kiyarüstemi sinemasındaki taşrayı tartışıyor.
Dosya: Yakın Plân Kiyarüstemi – 2
Abbas Kiyarüstemi: Doğu ile Batı Arasında Bir Yolculuk / Hajnal Kiraly
Ahşap Sandıkların Sırrı: Kiyarüstemi’ye Bir Bakış ve El Yapımı Sandıklar / Rıza Mirkerimi
Furuğ’da Abbas Abbas’ta Furuğ / Sema Karaca
Taşrada Misafir Olmak / Aybala Hilâl Yüksel
Dosyadaki makaleleri okumak için tıklayın.