Bu sayımızdaki dosyada sinema ve edebiyat ilişkisine odaklandık. Bir sayıda ele alınamayacak kadar geniş olan bu konuyu uyarlamalar özelinde değerlendirmeye çalıştık. Yazılarda bir yandan teoriye işaret ederken diğer yandan kimi uygulamalara göz attık. Dosyamızın ilk yazısında Ahmet Terzioğlu, uyarlamayla ilgili kuramsal tartışmalara eğiliyor ve ortaya koyduğu kuramsal çerçeve ile Kıskanmak ve Gölgesizler filmlerini ele alıyor. İkinci yazımızda Barış Saydam Yeşilçam Sineması’nın edebiyat ve uyarlama ile ilişkisini eleştirel bir gözle ele alıyor. Hande Sever yazısında Uçurtmayı Vurmasınlar’ın roman ve film uyarlaması arasındaki farklara vurgu yaparak uyarlamanın pratikte nasıl işlediğini inceliyor. Onur Bali, Albert Camus’nün Yabancı’sı ile Zeki Demirkubuz’un Yazgı’sını karşılaştırırken Rümeysa Özcan Saatler’de katmanlaşan uyarlama sürecine ve iç içe geçen hayatlara bakıyor. Dosyamızın son yazısında Alper Çeker, Demirkubuz’un Masumiyet’i ile Dostoyevski’nin Budala’sı arasındaki paralellikleri ele alıyor.