Türkiye’de uzun süredir süregelen sorunlardan biri de ana akım sinemanın dışarısında kalan, bağımsız ve “art house” filmlerin kendilerine yeterli derecede salon bulamaması ve seyircilerle buluşamaması. 90’larda majör firmaların denetiminde olan salonlar büyük bütçeli Hollywood filmlerine kapılarını sonuna kadar açarken, yanlarında Alkazar, Beyoğlu, Majestic ve Sinepop gibi görece daha küçük mekânlarda ise küçük bütçeli ve bağımsız filmler kendilerine yer buluyordu. Küçük işletmelerin bu çarka daha fazla dayanamayarak birer birer kapanması, kapanmayanların da büyük zorluklarla ayakta kalmaya çalışması Türkiye’de üretilen ve yurtdışındaki pek çok festivalden ödülle dönen filmlerin vizyona girmesini iyice zorlaştırdı. Biz de bu sorunu tartışmak için, bu sorundan muzdarip olan yönetmenlerin görüşlerini aldık. Salon işletmecileri ve dağıtımcılarla konuştuk. Dosya gelecek sayıda da devam edecek…
Türkiye’de Dağıtım Sorunu (Yönetmenlerin Görüşleri)
Mehmet Soyarslan Söyleşi (Dağıtımcı)
Temel Kerimoğlu Söyleşi (Sinema Müdürü)
Türker Korkmaz Söyleşi (Yapımcı)
Neredeydi Bu 100.000 Kişi? - Hakkı Kurtuluş (Yönetmen)