Bu sayıdaki dosyamızda siyah beyaz bir evren tasavvurundan imtina ederek ara renklerin beyazperdeye düşen gölgelerinde, hayatın değişik veçhelerinde mutsuzluğun farklı ifade biçimlerini aramaya koyulduk. Dünya sinemasından ve Türk sinemasından örneklerle mutsuzluğun yıkıcı, tahripkâr, açmazlara sürüklenmiş ifade biçimleriyle her şeye rağmen yaşama tutunan, onarıcı biçimleri arasında karşılaştırmalar yapmaya çalıştık. Aslında incelemeye tâbi tutmak istediğimiz, her iki yaklaşımı da bünyesinde taşıyan zemin, yani bakışın durduğu yerdi. Dosya yazarlarımız Hayal Perdesi için nihilizm, karamsarlık, umutsuzluk, kötü talih, yenilgi, yeis, değersizlik, kimliksizlik, yersizyurtsuzluk gibi kavramların yol göstericiliğinde mutsuzluğun toplumsal, psikolojik ve kültürel veçhelerini, bununla beraber mutsuzluk kavramının ontolojik zeminini irdelemeye çalıştı.