Türkiye’deki sinema üretimiyle koşut bir şekilde geliş(e)meyen sinema eleştirisinin ülkemizde geldiği noktayı, geçmişe kıyasla günümüzde internetin de yaygınlaşmasıyla birlikte sinema eleştirisinin hangi noktada olduğunu gözlemlemek adına bu alanda çalışan sinema eleştirmenleri, yazarlar ve akademisyenlerin görüşlerini aldık. Türkiye’deki sinema eleştirilerinin genellikle beğeni ve tanıtım yazıları üzerine yoğunlaşması, üretilen eserlerin eleştirel bir gözle değerlendirilememesi ve belki de 1980 sonrası travmasının toplumsal hayatta olduğu gibi basın-yayın dünyasında da sürmesinin nedenleri üzerine kafa yormak ve eleştirmenlerin bu konu hakkındaki görüşlerine yer vermek istedik. Bu amaçla sinema eleştirmenleri, akademisyenler ve yazarlara aşağıdaki soruları sorduk:
a) Geçmişteki film eleştirisiyle günümüzdeki film eleştirisi arasındaki farklar nelerdir?
b) Günümüzde yazılan film eleştirisinin kriterleri nelerdir, sizce belirgin kriterler var mıdır?
c) Günümüzde Türk sinemasıyla ilgili kitap ve tezleri yeterli görüyor musunuz? Bu çalışmalarda özgün bir bakış açısı getirilebiliyor mu?
Dosyanın tamamına dergiden ulaşabilirsiniz. Buradaki soruşturma dosyanın sadece bir bölümünü kapsamaktadır.